Bal / Prom Karlshamn

Här kommer tjejerna från Karlshamn.
Den här gången fick jag verkligen göra det jag tycker är roligast och det är att vara kreativ.
Årets tjejer har inte varit speciellt krävande utan snarare tvärt om, jag har fått jobba mycket utifrån vad jag själv tycker och gjort både enkla hårkreationer men även lite mer uppsättningar.

Hoppas ni gillar det!

Först ut är Frida.
Här har jag gjort både håret och sminket, vi har jobbat med både löshår och stöddelar i håret.
Jag tycker det var roligt att få göra en hel uppsättning, inte så ofta jag får det!
Sminket valde Frida att ha i silver och grått, och hennes klänning var blå.
Hon ser ut som en söt liten docka!

Translation:

Here are the girls from Karlshamn.
This time, I was really doing what I think is fun and it is to be creative.
This year's girls have not been particularly demanding, but rather on the contrary, I have put allot of myself in to it.
I made some simple hairupdo's but also some more advanced hairupdo's.
Hope you like it!

First up is Frida.
Here I have done both hair and makeup, we've worked with both hairextenstions and supporting parts in her hair.
I think it was fun to do a whole set, not often I get to do it!
Frida chose to have the Makeup in silver and gray, and her dress was blue.

I think she lookes like the cutest doll!












Här är min fina kund Hanna
jag har bara gjort håruppsättningen, och har jobbat med löshår och flätan är gjord i syntetiskt löshår och ditsatt.

Jag älskar denna uppsättningen för den är enkelt men så otroligt vacker!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Translation:
Here is my lovely customer Hanna
I have only done tje hair style, and have been working with hairextentions and the braid is made of synthetic hair pieces.
I love this set because it is simple yet so incredibly beautiful!











Nästa är Angelica som är en otroligt vacker tjej med lite exotiskt utseende som inte är rädd för att stickta ut!
Hon ville ha en sminkning i rött, orange, guld och svart och riktigt långa ögonfransar.
Håret lockade vi och gjorde en enkel uppsättning baktill.
Dock är det väldigt svårt att fota mörkt hår för blixten slår ifrån för mycket :(


Next up is Angelica who is a beautiful girl with a bit exotic look that is not afraid to stand out!
She wanted a make-up in red, orange, gold, black and really long eyelashes.
Whe curled the hair and made a simple hairdo in the back with som golden pinns.
However, it is very difficult to take pictures of dark hair because of the flash : (











Kommentarer
Postat av: Sminkan

Vad tjusiga alla blev!

2010-06-08 @ 07:25:10
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Stephy

Svar: sminkan! tack så mycket! :)

2010-06-08 @ 19:08:59
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Postat av: Emma P

Alla tre blev toppenfina! och du har rätt, den första tjejen såg verkligen ut som en docka.

2010-06-08 @ 23:13:16
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Stephy

Svar: emma p! tack så mycket vad glad jag blir! :)

2010-06-09 @ 18:55:11
URL: http://stylebystephy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin