Tutorial med 80'tals makeup!

Måste börja med att säga att denna sminkningen var otroligt rolig att göra!
Det passar ju mig utmärkt att göra en makeup med massa roliga färger!
Fick nämligen önskemål om att göra en tutorial på en 80 tals make så här kommer den!

Alla små bilder går att klicka på!

   
Jag börjar som vanligt med att lägga en bas av foundation samt puder. Sedan lägger jag från locket till brynet UDPP Sin som primer. Ta sedan en vit penna (gärna med skimmer i) jag har använt Urban Decay Yeyo och lägg längst med hela brynbenet. Ta fingret och jämna ut pennan så den blir jämt fördelad under brynet och en bit ner och även ut vid slutet av brynet. Jag har även satt dit en tejpbit, förklarar varför längre ner

   
Sedan tar man en vit skugga med massa skimmer. Jag har använt Brite Bird - Parad-ice. Lägg på med en skuggpensel och "badda" in skuggan ovanpå ögonpennan.

   
Sedan tar man en penna som är blå, jag har använt Viva La Diva Emerald Bay, den är tvåsidig och jag har använt den delen som är blåast. Om ni hat noterat tejpbiten jag har satt så är det för att få en snygg rak linje när man lägger det blåa. Då slipper man vara rädd att det ska komma utanför osv. Den blå pennan ska alltså läggas längst med tejpbiten, över hela locket och upp i en båge. (bild2) Ta sedan en turkosblå skugga, jag har använt Brite bird - A little birdie told me. och lägg på ögonlocket.

  
Sedan tar man en mörkare blå skugga. Jag ar använt Brite Bird - Hotool, den ska läggas i globlinjen och uppåt längst med bågen man målade dit innan. Samt längst med tejpen och tona uppåt. bild 2 visar när jag precis lagt på, bild 3 visar när jag tonat ihop det lite bättre.

  
För att få lite mer djup tar man ännu en mörkare blå skugga, Jag har använt Brite Bird- It's actually cerulean (JAG ÄLSKAR DEN SKUGGAN) som man sedan lägger i globlinjen och yttre V och tonar upp in i Hotool.
Sedan är det dags att dra bort tejpen! På bild 3 ser ni hur fint det blir då!

  
Sedan tar man en grön ögonpenna, om man har, prova annars att lägga den vita istället eller någon grön krämskugga! Jag har använt MAC - Color matters. Följ den blå linjen och måla en liten trekant, fortsätt utanför eller längre än vad den blå linjen räcker (se bild 3)

  
Ta sedan en neongrön skugga. Jag har använt Brite Bird - Bjooti. ta en liten snedskuren pensel och "badda" skuggan ovanpå ögonpennan och gör även slutet av triangeln lite suddig. ta sedan samma skugga och lägg lite i innre V och tona lite uppåt in i det blå (se bild 3)

  
Ta sedan en rosa penna, oftast är det lättast att ta en läppenna, jag har använt en från MUS som heter Hot pink.
Lägg pennan under hela ögat ganska tjockt, följ den gröna triangeln och fortsätt ut (se bild 3)

  
Ta sedan en knallrosa skugga. Jag har använt MUC - Hollywood som är ett pigment med massa rosa och skimmer.
Ta en liten pensel, och badda in skuggan ovanpå den rosa pennan så ni bygger upp massor av intensitet. Det är därför man ska använda pennor under, för dom "håller" fast skuggorna och gör att deras pigmentering kommer fram.
Sist men inte minst så blandade jag lite vit  och ljusblå skugga (Parad-ice samt A little birdie told me) på en fluffig pensel och highlightade och tonade ihop allt lite bättre (se bild 3) samt på med mascara,eyeliner & kajal!
fyll i brynen
Klart:





Hoppas ni gillar den! och våga gå loss med massa färg! :)

Kommentarer
Postat av: Frida

Super cool sminkning! Vad duktig du är :D

2010-01-17 @ 20:37:12
Postat av: Josephine (Makeuponista)

Skitcoolt! Måste testa med tejp någon gång,har faktiskt aldrig gjort det, hihi =)

2010-01-17 @ 20:58:19
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Stephy

Svar: Frida! Tack så mycket, den var sjukt rolig att göra! tack tack tack!



Josephine! Tack så mycket, tejp är underverk för man får super raka linjer! :)

2010-01-17 @ 23:32:02
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Postat av: Sanna

Så härligt med massa färg! Underbart!

och dina bruna ögon verkligen lyser!

2010-01-18 @ 09:29:07
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Postat av: Stephy

Svar: Sanna! tack så mycket, den var super skoj att göra! :)

2010-01-18 @ 10:09:34
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Wow! Fy fan vad snyggt!!! Du är grym! Helt enstående!

2010-01-18 @ 18:32:09
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Stephy

Svar: Sminkan! Jag visste att du skulle gilla den! tack tusen gånger! :)

2010-01-18 @ 22:44:18
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Postat av: Emma P

Så himla häftigt och coolt Stephy, underbar makeup verkligen! Dessutom så är dina tutorials väldigt bra, jag är imponerad!

2010-01-18 @ 22:52:18
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Lina

fint sminkning. ^_^

2010-01-19 @ 00:15:09
URL: http://beautycokefairy.blogspot.com
Postat av: Stephy

Svar: Emma P! Tack så jätte mycket! vad glad jag blir! :)



Lina! Tack!

2010-01-19 @ 11:44:40
URL: http://stylebystephy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin