music

ta min hand
bjud upp till dans
låt det pulsera
ut i fingertopparna som ett kläckt ägg över kroppen
det är den där musiken
den som känns i magen
den som får mig att vilja älska med mig själv
som får min kropp att röra sig på sätt jag trodde var omöjligt
den som gör att jag skiter i hur fånig jag ser ut

för just då
just då är det bara jag där
i hela rummet, och musiken och jag
vi är gamla älskare som ibland ses i ett hett och sensuellt möte.
och den får mig att svettas
musik musik musik
får mig att dansa
hoppa slänga med huvudet och flänga armarna i vädret

för just då
just då är jag fri.
när musiken pulserar och får mig att ångra att jag inte spenderar hela mina dagar så
älskades med musiken.

jag har det i blodet
det är som att kroppen är född till att röra sig.
bara hjärnan som ibland är motsträvig
men när den väl vaknar så är det magiskt.

för just då
just då
är det bara jag och musiken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin