smokey eyes

Så mina små frön!
Många som frågar mig om hur man gör sotade ögon.
så jag bestämde mig för att visa en SUPER enkel sotning som man inte behöver så mkt material till! :)
Från vänster på bilden (allt från MAKE UP STORE)
Tri brow color, microshadow Tie och microshadow Muffin samt svart kajal Invitation

Använder mig av dessa tre penslar,
en 239 från MAC för att packa färgen på ögonlocket, i detta fallet använde jag den till skuggan Tie
en fluffig borste från MAC nummer 217, använde den till Muffin under brynbenet samt för att sudda ut den svarta skuggan ur tri brow color och sudda kanter.
samt en sne skuren pensel från E.l.f (eyeslipsface ) som jag använde under ögat med svarta tri brow color och även i globlinjen för att placera den svarta skuggan.



Så här fint är mitt öga utan smink ( ser alltså ut som vems som helst :)



Börjar med att lägga på kajal över hela ögonlocket, ja precis kajal!
och inte speciellt noga, bara följ ögonlocket och gnid på, behöver inte vara så jämnt men försök att hålla någorlunda linjer för dom är svåra att sudda sen :)




 

så här "fint" ser det ut med bara kajal på ögonlocket, men det gör att skuggorna kommer hålla sen!


 


Sedan tog jag alltså borste 239 från MAC och skuggan Tie från MUS och la över kajalen, det gör att skuggan sitter bättre. ni ser att jag la den högre upp än kajalen med, och om ni tittar på locket ser ni skillnaden utan och med kajal under.
jag har valt en skugga som är lite skimrig för att ögat inte ska bli "för litet" när man sotat det.
man kan även använda en matt mörkbrun skugga om man vill det!





Sedan tar jag den fina snedskurna penseln och använder den svarta ur tri brow color, som är en matt svart, för att göra den så intensiv som möjligt. och lägger under ögat samt globlinjen och yttre V.
Så här set det ut då.
här ser ni varför det inte är så viktigt med att lägga kajalen perfekt, för när den svarta skuggan kommer på så "täcker" man kanten plus att kanten gör att du vet vart du ska lägga skuggan! jag tonade även den svarta uppåt och utåt för att få allt att gå ihop.
fluffiga borsten åkte fram och så la jag muffin under brynet samt  längst fram i ögonvrån för att öppna ögat.
använd även en ren fluffig borste och gnid på dom hårda kanterna så blir allt jämnare och finare



sist men inte minst lite mer svart kajal precis runt fransarna och i tårkanalen!
färdig sotning!
inte så svårt va? :)



Kommentarer
Postat av: Sminkan

Snyggt!

2009-03-01 @ 14:53:44
URL: http://sminkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin