Frågor och svar!

Jag tänkte lista dom vanligaste frågorna jag får med svar under, så att ni kan se lite vad som brukar frågas och kanske få svar på en av era frågor! och har ni andra frågor så skriv dom under i en kommentar :)

Fråga: Kan jag boka tider via bilddagboken eller din hemsida?
Svar: Nej! jag tar inga bokningar via bilddagboken eller hemsidan om jag inte säger att jag har kalendern hemma! det är ganska simpelt, vi är två frisörer så kan inte ta hem kalendern varje dag! så vill ni boka är det bara ringa 0454-144 41

Fråga: I vilken salong jobbar du och i vilken ort?
Svar: Jag finns i Karlshamn på salong Stil.nu

Fråga: Hur långt hår måste jag ha för att kunna göra en hårförlängning?
Svar: För att det ska bli snyggt så måste du ha i alla fall 15 cm cirka, jag kan göra på kortare hår, men då gäller det att inte välja för långt löshår. det ser inte bra ut!

Fråga: Hur mycket kostar en förlängning hos dig?
Svar: Det är olika! Det beror på hur långt löshår du vill ha och vilken färg. Blonda nyanser är dyrare! Du hittar cirka priser på min hemsida! http://www.stephy.se/ kika där i första hand! Jag reserverar mig för prishöjningar på löshåret!

Fråga: Jag har ett eget löshår och vill ha det isatt kan du ordna det?
Svar: ja självklart inga som helst problem! isättning kostar ALLTID 1000 kr oavsett om jag hjälper dig med beställning av håret eller om du har eget!

Fråga: Jag vill färga mitt hår innan hårförlängningen kan du göra det?
Svar: Ja absolut! det är inga som helst problem! men tänk på att det INTE ingår i priserna utan tillkommer!

Fråga: Vad ingår när man gör en hårförlängning hos dig?
Svar: I priserna på exempelvis min hemsida har jag räknat in isättning, löshår samt klippning! klippning ingår alltid!

Fråga: Jag vill köpa ett bra hår som jag vill sätta i själv/hos någon annan har du några tips?
Svar: Ni måste förstå att fördelen med att gå till mig är många, och en utan dom är att få ett bra hår när ni gör isättning hos mig. Jag känner mig ärlit talat ganska utnyttjad när ni försöker få hår genom mig. Och då menar jag när ni inte ens ska sätta i det hos mig.
så vill ni köpa hår som ni ska fixa hos någon annan be dom om hjälp! Dom som går till mig betalar ju för att få tips av mig!

Fråga: Jag ska färga håret hemma och vet inte vilken färg jag ska välja. Kan du hjälpa mig?
Svar: Ärligt talat har jag inte något emot att ni färgar håret hemma, men jag kan inte ansvara för några resultat! Och om jag kan hjälpa till så gör jag det. Vi har toningar i salongen som man kan köpa om man vill få hjälp och rätt nyans!

Fråga: Jag ska klippa mig hos en annan frisör om en vecka har du tips på färg och frisyr?
Svar: Förhoppningsvis är frisören du ska gå till utbildad och det är deras jobb att ge dig tips. Och enda anledningen till att jag säger så är för att det är skit svårt att tipsa om en frisyr till en kund man inte ens haft i stolen! När det kommer till vad man passar i för frisyrer så spelar ansiktsform in och när det gäller färg spelar hudton in oxå.
men även vad man har för krav på sin frisyr samt vilken kvalité du har på ditt hår!
Jag jävlas allstå inte, utan kort och gott vill du ha mina tips så kom och färga/klipp dig hos mig! då ingår ju tipsen med ;)

Fråga: Du verkar jätte duktig och jag undrar vilken utbildning du gått?
Svar: Jag blir alltid så sjukt glad när jag får komplimanger, det vämer verkligen i hjärtat! Jag är utildad frisör och har gått på Leep School of hair http://www.leephair.se/ en utbildning som är godkänd både av skolverket och frisörföretagarna!
när det kommer till smink så ingick det en tvådagars kurs i min frisörutbildning, självklart är den inte tillräckligt och jag kallar mig inte make up artist. Jag är helt och håller självlärd och snappar upp lite tips här och var! har även kompisar som är make up artister som har lärt mig en hel del :)

Fråga: Vilka typer av hårförlängningar gör du?
Svar: Jag har diplom på tre olika hårförlängningar och det är lim, tejp och vax, men den jag jobbar med mest är weaving. Ibland gör jag även tejp förlängningar men dom är dyrare! tejp förlängning/förtjockning kostar från 1500 kr upp till 5000 kr! (dyrt hår som dock går att använda om) Jag gör dock INTE hela förlängningar med lim eller vax, gillar inte metoderna! men gör effekter med vax från 50 kr!

Fråga: Vilken förlängning rekommenderar du?
Svar: Jag rekommenderar alltid weaving! det sitter bäst, kan inte trilla av! det är skonsamt för håret om du sköter det rätt! och det blir snyggast! Plus att det är billigast!

Fråga: Hur många hårförlängningar gör du?
Svar: Svårt att säga exakt men mellan 4 och 8 i veckan! så det är en hel del! det gör att jag har en hel del erfarenhet. dock är jag dålig på att ta bilder på dom, men ska bättra mig! :)

Det var dom frågorna som jag hittade som jag senast fått från kunder men har ni andra frågor så skriv i kommentar under bilden så lägger jag till dom här och svarar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin