Therese Johansson Rojo Vila i frid

Jag vet att jag är helt seg med att skriva om det här.
men idag hamnade jag i en blogg som tog upp fallet med Therese Johansson Rojo som blev mördad den 6 juni i år.
Och hela dagen har jag bara suttit och läst, och gråtit.
det är så hemskt, hur två 16 åringar kan planera ett mord på en annan person i samma ålder.
det gör verkligen ont i hjärtat när man läser deras sms dom skickat till varandra.

Tjejen TL, som är svartsjuk för att killen TV, har "kysst" Therese Johansson Rojo, i två sekunder och därmed varit otrogen. TL hetsar TV , som desperat vill ha TL tillbaka att enda sättet är att han dödar TJR, Hon måste dö.
TV är tveksam men till sist gör han det.
Han slår henne med en pinne i huvudet och sedan stryper han henne.
Jag kan inte hjälpa att undra vart världen är på väg?

När 16 åringar börjar döda varandra drivna av svartsjuka? När en tjej kan ha den makten över en kille och få honom att döda för hennes skull.

Det är sjukt. Helt jävla sjukt!
Men det som är värst av allt, är att dom kan MAX få 4 års ungdomsfängelse.
Vad är det för rättsystem? Så säger advokaterna, det är ett långt straff om man är ung.
??????
4 år? allvarligt? dom är 20 när dom kommer ut? är det någon som anser att dom INTE HAR HELA LIVET framför sig då???
Jag blir så less, jag tycker ärligt talat 25 år var borde dom få! utan tvekan.
om man inte vill bli dömd som en vuxen ska man inte heller begå brott.
eller snarare vill man inte sitta i fängelse begå inte brott!!!!!!!!!

Jag förlorade själv en av mina vänner när jag var 15 år, hon var bara 14. och det är alldeles för tidigt att försvinna.
och det gjorde ont. och det tog lång tid innan jag kom över det. det gör fortfarande ont.

mitt hjärta går ut till Therese Johanssons Rojos familj och hennes vänner, alla som stått henne nära.

Tess vila i frid!


Kommentarer
Postat av: jennifer

hej! detta är verkligen hemskt! i helgen hände en liknande händelse här ute där jag bor. två bekanta till mig. en kille som misshandlade tjejen till döds. ingen vet varför. lämnade henne i skogen bara.. så hemskt!

2009-08-13 @ 11:34:23
URL: http://newbi.blogg.se/
Postat av: Angeliqa

Jag vet, jag har försökt följa detta på aftonbladet..

jag anser själv oavsett vad läkare säger, att ungdomarna har någon psykisk störning om man kan ta en annan människas liv, av ingen anledning. Det var ju inte Therese som hade gjort något fel.. Sveriges rättsystem är pinsamt, PINSAMT! dessa ungdomar skulle sättas offentligt UTE så att vi, svenska folket fick spotta, slå och förnedra. för det är vad dom har gjort mot Theres och hennes familj - de har spottat dom i ansiktet!

Samma visa med Anders Eklundh som mördade Engla. Jag hoppas att han får sin medicin vart han nu sitter nånstans - jag hoppas att de är så brutala mot honom att han aldrig mer kommer att kunna gå normalt, det jävla aset.. Gah, blir så arg!

2009-08-13 @ 12:20:05
URL: http://fabulousangeliqa.blogspot.com
Postat av: jennifer

svar: ja, hon som blev mördad var 16 (skulle fylla 17, eller hade fyllt, vet inte riktigt, men 92a iaf) och samma sak med killen som mördade henne. det värsta var att de var bra vänner sedan 4 år tillbaks. :/

2009-08-14 @ 00:10:14
URL: http://newbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin