matförgiftning?

weird dag I got to say...
började bra, men höll på att sluta illa. fick galet ont i magen på jobbet. kunde knappt stå. så vafan fick gå på toa. pinsamt men vad ska man göra. lär vart typ matförgiftning eller något för jag mådde verkligen skit. haha fin ordvits :)

kände mig inspirerad att shoppa lite idag, men blev inte mycket. köpte två tröjor, och två långärmade.

jag är grinig idag. efter att ha provat kläder så känner jag mig sjukt depp. hatar att så i provrumen och kolla på alla tusen fel som finns på min kropp. blir nästan gråtfärdig av att se allt degigt och äckligt. vill bara riva av mitt eget skin och fläsk.
jag vill inte se ut såhär och jag vet att det ligger i mina händer att ändra på det.
men jag får ångest bara av tanken på att börja medvetet göra något åt min vikt, blir helt viktstressad och knäpp.

har en hata mig själv dag. and i fucking hate myself.

inget kändes rätt. håret har utväxt ( som jag inte ens tänkt på innan provrummet) det är slitet och oklippt, tråkigt och fett.
armarna har gäddhäng och är vita och degiga.
magen har så många fel så tänker inte ens gå in på det.
dubbelhaka och feta lår.
fan tycker inte ens om mina tår.
Ibland vill jag spola tillbaka fyra år
när jag fortfarande var snygg och smal
när jag kunde ha tighta diesel jeans, och rygglösa linnen.

och jag vet att alla har såna dagar. men för mig är det som att vakna upp. när man står framför spegeln och varit nöjd på morgonen och sedan inser, hey jag ser inte ut som jag trodde.
jag ser ut som en flodhäst.
kill me.
quick!

på lördag blir det födelsedagskalas, eller partaj vuxnare ord. blir lite folk, känns som att folk alltid har annat, svårt att hinna med. och halva karlskrona gänget ska vi inte ens tala om, var länge sedan dom brydde sig om att fira mig.
Ibland saknar jag stockholm
mina vänner där.
jag känner mig lite vilsen, har några få som står riktigt nära som jag kallar mina bästa vänner, men ingen som kallar mig bästa vän.
jag har ett behov av att vara någons bästa vän. ingen som ringer till mig med problem, ingen som vill ta en spontan fika eller luncha ihop.
ingen som drar med en på shopping eller sena kvällar med vin och sexsnack.

fan jag är patetisk I know. men hatar att inte ha vänner som behöver mig. jag är en sån person som älskar att lyssna, att prata, att dela.
jag älskar att vara givmild. men har ingen att slösa på.

Jag tycker det är intressant med folk som alltid tror att bara för att man hörs och syns mycket har man bra självförtroende. men det är ju bara en fasad? varför ser folk inte det?

känner mig bara ensam, grinig, flodhäst och allmänt B.

jag vet detta blev ett självömkande blogg inlägg.
från en vilsen stockholmare i den stora småstaden karlshamn.

Kommentarer
Postat av: Johanna

hej du! Chippe sa igår att du skulla ha fest. Faktum är att jga inte har några som helst planer för i morgon mer än att jga är dööösugen på fest. Kanske kan komma inom då iaf! hade ju varit riktigt trevligt! puss

2008-09-12 @ 09:09:27
URL: http://lattemammajohanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men söte du, sådär får du inte säga! Du är absolut ingen flodhäst eller något sådant. Jag tror att det är många som hade dödat för att se ut som du. Du är fin som du är! Sluta upp & klanka ner på dej själv!

2008-09-12 @ 21:31:53
URL: http://sandiia.blogg.se/
Postat av: amra

jag ska berätta för dig, att alla människor har sånna perioder, och det finns ingen som är 100 % nöjd med sig själv. jag hade jämt dåliga perioder, tryckte ner mig själ och tyckte jag var ful och fet, men varför? till vilken nytta? jag blir inte smalare av det, varför slösa bort sitt liv på att tycka illa om sig själv? du är en hur bra människa som helst och jag ser upp till dig, smala och spinkiga tjejer hade gjort vad som helst för att kunna vara så självsäkra och ha en sån underbart stark personlighet som dig och verkligen våga säga vad dom tycker! det är verkligen en egenskap du ska ta vara på, och varför inte kolla dig i spegeln och peka ut allt det bra? istället för det dåliga, och var lite snäll mot dig själv, det har du förtjänat, så mycket som du pluggar och sliter med att bli frisör och du har lyckats så sjukt bra. blir ledsen när jag läser sånt i din blogg, för det är inte roligt när någon skriver så om sig själv, och allra minst du. för du är helt underbar och jag ser upp till dig! Om det är något, om du vill ha några träningsråd eller matråd är det bara att skriva för jag hjälper dig gärna :) Rock on girl!

2008-09-13 @ 01:01:20
Postat av: Elina

Men vännen, det är inte sant de du skriver. O du, du e den finaste vän man kan ha, den finaste vännen jag har iaf. Vem av alla var det som fanns där för mig när jag hade det jobbigt, den enda som orkade lyssna på mitt upprepande tjat, de va ju du =) Du e den enda som verkligen alltid bryr sig o ställer upp. Så så ska du absolut inte känna. Jag hade aldrig velat vara utan dig som vän. E ju svårt med eftersom vi bor en bit ifrån varandra (o sen har jag ju barn med ;) men vi träffas ju så mkt vi kan. Ska bli super kul o träffa er ikväll!! Har sett fram emot detta hela veckan! =)

2008-09-13 @ 10:50:30
URL: http://elinam.blogg.se/
Postat av: stephy

tack för alla fina kommentarer, vi har alla dåliga dagar, och tack för att ni får mig att må bättre! ni är guld värda!

2008-09-13 @ 11:02:48
Postat av: Dewdrops

jag håller med precis.. jag känner också så i provrummen, fast på ett annat sätt ändå :/ men känns himla jobbigt också.. många fel och saker som inte borde hänga, hänger. sånt är livet, men det är svårt att acceptera.



saknar också att ha någon som hör av sig till mig och vill snacka, inte bara om dem har problem, eller på deras villkor.. att ha någon (som du säger) spontanfika! skulle va så himla kul att ha någon som säger att jag är deras bästa vän. vi är ganska lika på den biten.. vill ha någon som behöver en och tvärtom. livet är allt bra jobbigt.. :(

2008-09-17 @ 21:54:38
URL: http://dewdrops.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin