Sparkle Sparkle!

Idag hade jag tänkt mig att göra en enkel sminkning med massa glitter bara
Tanken god och bilden väldigt tydlig i mitt huvud över hur jag ville ha det.
Började med att lägga HTL Platinum från MUS som primer, och skulle sen lägga på Sparkle från MUC.
det funkade inte sååå bra.
haha blev helt krakilerat på högra ögat, för jag råkade "dra" med penseln istället för att badda fast glittret.
så. fick försöka dölja krakileringen med Ökenguld från MUC som oxå är ett glitter.
tja döm själva. blev sisådär

Jag har använt
MUC - sparkle vitt glitter
MUC - Ökenguld - guldglitter blandat med mångfärgat
MUS HTL - Platina, som primer
Stila smudgpot som eyeliner runt hela ögat
Glitter eyeliner från viva la diva mörkblå - till prickarna

Läppar
Urban Decay läppenna -Ozone över hela läpparna - ofärgad penna som man kan ha vilket läppstift som helst på
NYX läppstift färgen Femme som kostade mig 2 dollar  från denna sidan
Lancome Juicy Tubes - Cerise













jisses vad svårt det är att ta bild på läpparna!
där ser man även min lilla grop efter piercingen! :(

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej hej!Jag undrar hur mycket du tar för att fixa ett blondt långt och tjockt hår till att bli mörkare i hasselnötsfärg?

2009-09-05 @ 16:42:00
Postat av: Stephy

Svar: Elin!

det beror på! kan inte svara exakt ett pris eftersom jag inte sett ditt hår, så det är helt omöjligt att lova något!

räkna med runt 900 kr, om du är blond måste man först förpigmentera och sen lägga på färgen osv!

2009-09-05 @ 19:27:49
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Otroligt snyggt! Du passade så bra i färgerna!

2009-09-05 @ 22:18:36
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: jen

har en fråga till dig :) tycker att det är svårt att täcka röda partier (ytliga blodkärl) som jag har på kinderna. använder både MUC cover all mix och fondation men de ger inte en tillräckligt täckande efekt (blir inte en helt slät yta utan röda små märken). kan de bero på att jag aplicerar fel? eller att fondationet inte är tillräcligt bra? eller blir resultatet bättre med fondation borste?

2009-09-05 @ 22:37:24
Postat av: Stephy

Svar:

Sminkan! tack så hjärtligt! :)



Jen! Svårt att säga, har du testat med en grön primer under, exempelvis smashbox photofinish primer. den täcker röda partier, eller ja gör att dom blir bättre, sen lägger man concealer och sen foundation, fixera med ett puder!

blir du röd under dagen får du nästan bättra på för bästa resultat!

2009-09-05 @ 23:23:58
URL: http://stylebystephy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin