Samvete.

Jag har tänkt på detta länge.
Hur många människor det finns som har noll samvete. Som inte drar sig för att göra illa andra människor för att få det dom vill ha.

Jag tror på karma och tror att allt du gör kommer tillbaka till dig på något sätt. Egoistiska handlingar som förstör andra människors liv är något som garanterat biter en i röven förr eller senare.

Alla är vi funtade olika. Jag tror jag på riktigt är född med för mycket empati för jag har så svårt att tycka illa om människor. Till och med dom som sårar mig. Jag förlåter i princip alla förr eller senare.

Om någon hade gjort mig riktigt jävla illa och sedan själv hamnat i en rejäl knipa där min hjälp behövdes hade jag inte tvekat utan hjälpt till.

Jag ogillar skarpt människor som försöker trycka ner, manipulera och utnyttja andra människor.

Tänk på att alla kan välja vilken typ av människa just du vill vara. Vill du ha på ditt samvete att du förstör någons liv? Kanske dags att börja fundera på vad just du kan göra för att bli en bättre människa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin