Envis bebis!!!

Vi har utan tvekan världens envisaste lilla tjej!
Var hos barnmorskan i tisdags och fick veta att hon ligger i säte alltså helt fel för den veckan jag är i! Hon är ju beräknad den 31 januari så därför ville dom göra ett vändningsförsök.
Sagt och gjort vi åkte till Karlskrona i onsdags morse. Fick genomgå ultraljud då dom tittade på hur bebis låg, dom övervakade även henne med en sån monitor som mäter hjärtljud.
Allt såg bra ut, inte för stor eller för liten bara satt sig väldigt långt ner i bäckenet med sin lilla rumpa :)
Jag fick brickanyl insprutat i armen och sedan tippade dom sängen bakåt så huvudet var ner och benen upp. Och så försökte läkaren vända henne utifrån.
Jag kände direkt att det inte gick alls. Och mycket riktigt så gav läkaren upp efter cirka 2 min.

Så nu ska vi göra ett planerat kejsarsnitt den 19:e januari. Känns väldigt nervöst och jag vill ju föda normalt. Men huvudsaken är att hon mår bra och kommer ut hel och ren!
Så nu ska man snart genomgå sin första operation och herregud om 13 dagar är hon här!!! Vår guldklimp vårt lilla M!

Här kommer en bild på magen med :)


Kommentarer
Postat av: Emma P

Åh gud vad spännande! Jag blir lite rörd över att du ska ha barn om 13 dagar. Vi känner ju inte varandra, men precis som med många andra inom bloggvärlden så har vi haft en hel del kontakt så att det faktiskt känns så. Önskar er stort lycka till! Och hoppas såklart på bilder på det lilla underverket när hon har kommit:)



Kram Emma

2012-01-07 @ 11:52:46
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Stephy

Tack finaste Emma! Känns väldigt spännande :))

2012-01-07 @ 21:34:45
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Gud vad du är modig! De pratade lite löst om kejsarsnitt med oss för hon var ganska mycket för stor för några veckor sedan och sa att vi skulle ha det i åtankar om hennes viktkurva inte jämnade till sig. Och jag fick panik - blev livrädd! Nu är hon inom det normala igen, fortfarande lite "knubbig" som de sa men inget man behöver göra något åt och först nu är jag lugn igen. Tills om tre veckor då vi ska på nytt ultraljud och kolla en sista gång vad tösen väger. Det positiva med ett planerat kejsarsnitt är ju att du får se henne två veckor före :) Vi väntar också en liten M, fast en månad senare än er. Lycka till!!! :)

2012-01-10 @ 10:28:55
URL: http://alexandraholmgren.blogspot.com
Postat av: Stephy

Svar Alexandra: ja det känns lite läskigt men har ju inte så mycket val :( känns värre att försöka föda i säte som förstföderska! Känns som ett planerat snitt är ganska odramatiskt :) men jag har bölat lite jag med :)

Men har lärt mig att inget går som jag vill ändå så ;)

Håller tummarna för att er tjej inte blir så mycket större då ;) men har hört att dom kan ha väldigt fel i viktuppskattningen!

Kram!

2012-01-10 @ 18:59:11
URL: http://stylebystephy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin