Jobbsäker make!

Fick önskemål av Ylva att lägga upp en jobbsäker make!
Och självklart ska ni få det.
Jag använder oftast denna typ av sminkning när jag har bråttom (läs sovit lite för länge) och inte har någon tid alls för att knåpa ihop något färgglatt och roligt.
Men jag trivs otroligt bra i denna typ av sminkning.

Vad behövs?
Jo så lite som en beige skimmrande skugga att lägga på hela locket upp till brynet.
En brun/grå eller svart skugga att lägga diskret i globlinjen samt under ögat.
En eyeliner, gärna i penform, exempelvis Isadoras. Det går snabbast!
OM man vill och vågar ett knalligt läppstift för att liva upp det hela lite.

Jag har använt
The balm Shady Lady paletten, perfekt när man har bråttom då man kan göra enkla snygga sminkningar med den.
Finns jätte fina highlight skuggor och man kan även använda en del av skuggorna som eyeliner.
På läpparna har jag budgetfyndet från ELF - Cherfull cherry

Hope you like it!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin