Blå/orange tutorial!

Yes jag har fått dille på blått och organe, och jag har faktiskt satt ihop en liten tutorial till er med!
haha så nu kan alla göra orange och blått om ni vill!
Älskar kombinationen, den är lite ovanlig och väldigt effektfull!

Jag har använt (ALLT FRÅN MUS)
Rec (mörkblå)
Sunrise (organe)
Buzzer (turkosblå)
Muffin (highlighter)

Övrigt
UDPP (Urban Decay Primer Potion)

   
Först har jag som vanligt börjat med att lägga en bas, med concealer, foundation samt puder. på locket har jag även lagt UDPP Sin från locket till brynet.
Sedan tar jag skuggan Sunrise och använder en skuggpensel och "packar" på locket till lite efter halva.

   
Sedan tar jag skuggan Rec, och använder en liten ganska hård snedställd pensel för att applicera i globlinjen, detta gör jag mest för att få fram formen.
Lämna lite mellanrum mellan färgerna som du ser på bilden.

  
Sedan tar jag en fluffig pensel och tar lite mer Rec på penseln, suddar uppåt och utåt och tonar ihop fägerna närmare innre ögonvrån. Ta gärna det försiktigt här och tona lite i taget, så att det inte blir kladdigt.

   
Sedan tar jag Buzzer och lägger på locket mellan Sunrise och Rec, nu använder jag samma pensel som när jag la på Sunrise, dock andra sidan, sedan lägger man på Buzzer, sedan vänder och tar lite mer Sunrise och bättrar på den med, tona åt båda hållen tills det känns "sömlöst"

 
Det ska till sist se ut som på bilderna ovan

  
Sedan tar jag en smal snedställd pensel och lägger sunrise under ögat, till ungefär halva. det gör inget om man kladdar lite (som jag gjort) det är bara ta bort med en ren tops sen. Rec möter från yttre V till mitten, sedan tonar man ihop med Buzzer. Ta sedan bort löspudret och allt som ligger utanför kan man torka bort med en tops.

  
Sedan lägger man highlight med Muffin, och tonar den skarpa kanten på det mörkblåa, så att det går ihop bättre. Jag använder mig av eyelinern Mark my Eyes från La.Girl, den är suverän, en riktigt tjock och filtpenna, har försökt illustrera storleken på penseln genom att jämföra med mitt finger :)

På med mascara sedan:
Klart!






Kommentarer
Postat av: Emma P

Det här var ju också vrålsnyggt Stephy, du känns väldigt inspirerad måste jag säga! Jättebra tutorial precis som förra gången, och vad snygg Sin ser ut, nu vill jag med ha den:) Fast egentligen inte, jag vill gärna ha en skimmerfri primer, men den ser ju så fin ut!

2010-01-13 @ 10:36:47
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sanna

skitsnyggt! Jag fixar "du-vet-vad" på momangen!

kram

2010-01-13 @ 20:35:34
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Postat av: Stephy

Svar: Emma P! tack så mycket, vad roligt att man kan ge lite inspiration! Sin är läcker, jag gillar den super mycket för den flyter finare ihop med min hy än vad den vanliga gör :)



Sanna! tack så mycket, och ingen fara alls! Kram!

2010-01-14 @ 00:04:59
URL: http://stylebystephy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin