(Äntligen) En grön glitter Tutorial!

Nu har jag fått tummen ur och satt ihop en tutorial (steg för steg) sminkning med grönt och glitter!
så nu får ni se hur enkelt det är att göra en super snygg glitter sminkning, ni kan byta ut alla skuggor och glitter till dom färgerna ni vill ha istället.

Men här är tipsen som får glittret att sitta hela kvällen!

Varning för långt inlägg, alla små bilder går att klicka upp större!


   
Jag har börjat med att lägga bas. Foundation samt puder, sedan UDPP Sin över hela locket till brynet. Samt massor av löspuder under ögat.
Sedan valde jag skuggan Hours från Brite Bird som jag packade på med en skuggpensel från MAC, över hela locket till globlinjen.

   
Sedan tar man en fluffig borste och tonar från globlinjen uppåt och utåt så att det blir mjukt tonat, inga hårda kanter. Man kan ta lite lite skugga på penseln om det inte räcker med det man redan lagt på locket.

   
Highlight är (som vanligt) MUS Muffin, på brynbenet samt suddar ut skarpa kanter som kan finnas kvar vid den gröna skuggan.
Sedan tar man en snedställd smal pensel och blöter ner, LITE, torka av på baksidan av handen tills penseln endast är fuktig. Ner i den gröna skuggan och fyll i under ögat.

   
Sedan använde jag Hihg tech lightern Platinum från MUS, jag brukar lyfta upp lite med en tops och kleta över det på handen, för att undvika bakterier. Sedan tar jag en syntetisk pensel, gärna ganska stor, "doppar" i HTL'n på handen och "baddar" sedan på den på locket, använd lätt hand så pressa inte!

  
Ta sedan valfritt glitter och häll ut lite på en plan torr yta. Ta sedan samma pensel du använde till att badda på HTL på locket, doppa den i glittret och badda sedan ovanpå HTL. Då fastnar glittret, badda på ganska rejält, det behöver verkligen mättas med glitter.
Borsta sedan bort löspudret under ögonen, fyll i ögonbryn samt på med eyeliner och mascara!
Klart!




Hoppas att få se massor av glitter sminkningar nu! :)

Kommentarer
Postat av: Josephine (Makeuponista)

Bra tutorial, och vilket härligt grönt glitter!

2010-01-10 @ 17:49:21
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Hannah

Skitsnyggt! Lite grönt piffar alltid upp vardagen lite extra :)



Tänkte bara höra med dig lite off topic vad du tar för en hel hårförlängning, och vad du har för längder? :)

2010-01-11 @ 21:18:44
Postat av: Emma P

Så vansinnigt snyggt Stephy!!! Denna ska jag absolut testa, eller iaf principen, jag är sämst på glitter. Riktigt bra tutorial dessutom...

2010-01-11 @ 21:20:32
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sminkan

FANTASTISK Sminkning! Bra tutorial också! Applåder och bugningar!

2010-01-11 @ 21:22:29
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Stephy

Svar: Josephine! Tack så mycket! ja visst är det fint det gröna glittret?! :)



Hannah! Ja grönt och glitter är en super kombo! Jag tar 2200 kr inkl, hår (normaltjockt 100gr), isättning och klippning, och längden på löshåret är 50-60 cm och sen klipper jag det i den längden man vill ha!



Emma P! Tack så super mycket! testa testa testa!



Sminkan! tack så mycket! dock mycket enkel sminkning men glitter höjer verkligen ribban!

2010-01-12 @ 18:07:07
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Postat av: Matilda

Kanon bra tutorial :D



Nån dag ska jag testa göra nått liknande :)

2010-01-12 @ 22:42:53
URL: http://sminkladan.blogg.se/
Postat av: Stephy

Svar: Matilda! Vad roligt att du gillar den!

2010-01-12 @ 23:15:46
URL: http://stylebystephy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin