Gårdagens smink och hår!

Eftersom det var dags för fest igår så drog jag till med en mörkare sminkning, skulle egentligen från början bli en 60 tals sminkning men använde fel skugga så det blev inte alls bra
då får man göra det som blir bäst ;)
Men blev riktigt nöjd med slutresultatet!

Jag använde:
MAC Crystal Avalanche
MAC Carbon
+ lite av den blå från Urban Decay paletten

Denna sminkning krävde en hel del tonande!
jag la först Crystal Avalanche som är den vita skimriga, över hela locket upp till brynet med en fluffig borste för att få ett jämt skirt intryck, la dock mer på själva locket.
Sedan tog jag carbon och gjorde en cut crease och fyllde i yttre V, la på tonade in och la på mer. flera gånger för att få jämt utan kanter!
sedan tonade jag ihop den vita och den svarta med den blå :)
så här blev resultatet!








Kände för att göra en mer glamourös frisyr, så jag lockade och drog i lite löshår som jag fäste med hårnålar. Detta är en rellativt enkel party frisyr och allt du behöver är toupera, fästa in lockat löshår som du sedan lyfter upp och sätter fast där det ser bra ut.

såhär såg det ut bakifrån, fäste även in blommor för att få lite roligt bak med


Kommentarer
Postat av: Josephine- Makeuponista

Vackert! Frisyren var ursnygg till mejken :D

2009-09-20 @ 14:36:57
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Angeliqa

TACK för igår hjärtat! du var jättefin, som alltid! :) PUSS!

2009-09-20 @ 16:43:09
Postat av: Emma P

Fantastiskt snyggt både sminket och håret, du ser verkligen ut som en partyprinsessa:)

2009-09-20 @ 19:26:00
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Marie

Supervackert! Du passar så bra i vit/grå/svarta makeuper, för då har så fin gyllene hudton. Jag ser mest ut som diskvatten :)

Frisyren var jättefin och jag måste också säga att jag tycker du verkar ha ett fint och mysigt vardagsrum!

2009-09-20 @ 19:54:04
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Postat av: Rocketqueen

Snygg du är! :D

2009-09-20 @ 20:03:52
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Stephy

Svar:

Josephine- Makeuponista! Tack så mycket! det är roligt att dra till lite med håret med :)



Angeliqa!Tack själv hjärtat! Du med! puss!!!



Emma P! Tack babe!!



Marie! Aww tack! neeej då du är säkert med super fin i det!



Rocketqueen! Tack som tusan! right back at ya ;)

2009-09-20 @ 20:28:22
URL: http://stylebystephy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin