Fortsättning till Marie!

Okej då har vi fått klarhet i att din frisör använder folie, och gör slingor!
Då skulle jag vilja påstå att hon antingen stressar för mycket, 2 timmar är inte speciellt lång tid för att bleka slingor i ett helt hår (utväxten) plus klippa, Jag skulle sagt minst 3 timmar, men det är olika hur folk jobbar hur snabb man är osv!
Blir det fläckar i botten och tigerränder så är det utan tvekan för att blekningen blöder ut i din utväxt, och det kan bero på flera saker!

men oftast beror det på att:

* paketen med folie glider
* För tjockt lager med blekning i paketen
* För lite utväxt vilket gör det svårt/ intill omöjligt att slinga

Det är mina gissningar! men en 3 cm utväxt är ganska lagom att slinga, det är svårt om den är mindre!
Då är det lättare att paketen glider eftersom man inte kan lägga så mkt blekning som håller kvar håret!

men som jag skrev i förra inlägget, betalar du nästan 2000 kr så tycker jag utan tvekan att du ska vara nöjd, om inte annat så be dom fixa till det?
Misstag kan alla frisörer göra, men då får man rätta till det med!
Speciellt om kunden lider av det!

Men om slingorna blir gula beror det med all säkerhet att dom inte fått sitta tillräckligt länge! om hon dessutom tonar in håret med kalla nyanser borde det absolut inte bli gult!

hoppas du känner att du har mer kött på benen nu och kan ställa din frisör till svars! men självklart på ett trevligt sätt ;)

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej igen!



Det tar nog upp åt tre timmar faktiskt, jag kollade i min almanacka hur länge jag varit hos frisören de två senaste gångerna och det var uppåt tre timmar. Så det går nog inte extremt fort i alla fall. :-)



Däremot har det ju blivit lite väl mycket blödningar och gult som jag inte alls ville ha det 3 gånger nu. Så jag tror helt enkelt att jag byter frisör istället nu. 6000:- räcker att lägga på den salongen/frisören känns det som nu. Och det kan vara spännande att försöka hitta en ny och bättre matchning mellan mitt fjuniga hår och en bra frisör.



Tack igen för grymt bra svar.



Ha en bra dag. :-)

2009-09-10 @ 10:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin