Carolinas makeover - förklaring!



Jag fick en fråga om Carolinas makeover, hur jag gått tillväga osv!

Jag måste börja med att säga att du ska ABSOLUT INTE göra detta hemma.
och då menar jag ABSOLUT INTE.
det är en enorm risk att du bränner sönder håret och att det blir totalt förstört.

Jag jobbar som frisör och är ÄNDÅ orolig över att göra en sån här pass stor förändring i ett svep, håret mår inte bra av det eftersom man bleker så pass mycket.

Men ska förklara varför jag gör som jag gör, och uppmana er till att spara pengar och gå till en utbildad frisör som vet vad dom gör.
bränns håret sönder så går det inte att reparera, endast klippa av.

Jag började med att avfärga hela hennes hår.
och då kan jag säga att hon blev väldigt gul och orange, på det la jag en kall mörkblond toning för att hela håret skulle få en nyans.

sedan slingade jag håret med blekning och la en ljusblond kall toning på slingorna.

Detta tog mig alltså totalt sex timmar och är verkligen ett "stort ingrepp" och jag kan inte tjata tillräckligt om att man inte ska försöka sig på detta hemma och jag kan inte säga exakt vilka nyanser jag använt med tanke på att dom inte finns i butik.
jag använder ju frisörfärger, och reglerar blekningen efter vilken styrka jag vill ha!

Är du sugen på att göra en stor förändring som Carolina är du välkommen att höra av dig till mig i salongen på 0454-144 41 eller maila mig på [email protected]

Tänk på att det är långt ifrån allas hår som pallar en sådan stor förändring som carolina gjorde!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack ska du ha! Jo det hade varit nice o komma till din salong men jag bor i Borås lol...så det är lite avstånd. Åter igen tack ska du ha.

2009-10-07 @ 00:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin