Blonde VS Brunette

Gynning har gjort många förändrignar dock tycker jag hon är snyggast i mitten :)


Jätte många blonda tjejer som kommer inom salongen och vill bli brunetter nu när hösten knackar på!
Jag tycker det är super kul att få göra stora förändringar, men det ni ska tänka på ni blondiner där ute är att det är SVÅRARE att gå från blond till en snygg brun än vad det är att gå från mörkt till ljust.

Är det super slitet kommer inte den bruna tonen sitta speciellt hårt.
När du är blond så har man blekt bort alla pigment som finns i håret och det gör att det är super svårt att få färgen att fästa.
Därför behöver man bättra på toningen med jämna mellanrum för att "mätta" håret med pigment.

Har du väldigt slitet hår, tänk igenom beslutet ordentligt eftersom du inte kan ångra dig sen. Då menar jag att ditt hår kommer inte klara av att du ljusar upp det igen, håret kan då trilla av!





Gör förvandlingen hos frisör för att undvika att bli grön eller annat konstigt. Du blir nämligen lätt grön när du lägger brunt på blond, håret måste förpigmenteras! En förpigmentering innebär att man tillsätter pigment i håret som tidigare blekts bort, som en primer kan man säga! Sedan läggs den bruna färgen på.
Dock rekommenderar jag alltid toning, eftersom den tvättas av till en viss del så ångrar man sig är den lättare att få bort.

Är du osäker på om du verkligen vill bli brunett, börja med att lägga i slingor i hela håret i olika bruna nyanser så att du får se hur håret ser med lite mörkare i!

Den hetaste trenden i höst är ju "Blondette" för er som inte vill bli för mörka, exempelvis är en av mina favoriter Lauren Conrad en super snygg Blondette! inte för ljus inte för mörk utan en kanon snygg blandning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin