ett sånt där tankfullt inlägg

Jag undrar ofta hur det kommer sig att tjejer ofta ser varandra som hot.
det är väldigt mycket sådant i den branchen som jag jobbar i.
jag har ren tur att tjejen/kvinnan jag jobbar med är en riktigt bra kvinna.
men mer än ofta så märker man på bloggar, chatsidor tja allt möjligt att folk är så förbannat "försvarsinställda"

jag kan själv känna ibland att jag inte orkar svara när folk frågar tusen frågor eller var ego och tänka
"nehej du får hitta dina egna knep!"
men jag har verkligen fått släppa det där.
faktiskt så beror det mycket på att jag lär mig själv så extremt mycket av andra på nätet.

och speciellt från dom bloggarna jag läser mest. inspiration och glädje och det är verkligen sann glädje att se en annan person skapa och göra fantastiska saker med smink!


Purity.webblogg.se

Sanna! ger mig massa inspiration och jag slutar ALDRIG förvånas över hur mycket denna tjejen kan om MAC.

om dom inte ger henne ett jobb är dom dumma. hon skulle vara den största tillgången!

hon är helt fantastiskt duktig och framför allt nogrann i allt hon gör.

fantastiska, färstarka och nytänkande sminkningar sprutar ut från hennes blogg.

det är alltid ett sant nöjje att läsa Sannas blogg då hon använder så otroligt många ögonskuggor i varje sminkning och trots att hon inte har någon utbildning så är hon en av dom duktigaste tjejerna jag vet!


Sminkan.blogg.se

Denna bloggen är det två underbara tjejer som skriver i, "Sminkan" och Emma!
Dom gör båda två fantastiska sminkningar och verkligen fantasifulla.

dom är extremt olika i sina sätt att sminka men lika inspirerande båda två.

Dessutom lägger dom tid på att uppmuntra oss andra sminkbloggerskor! det tycker jag är en otroligt fin sak!

Det är ofta deras fina kommentarer som gör att jag tycker att det är roligt att blogga om smink.

Micromiss.blogg.se
Linda fångade mig direkt när jag såg hennes sminkningar från temaveckorna som brukade hållas innan.
Hennes handlag gör att hennes sminkningar ofta ser ut som ren konst och speciellt när hon gör crazy sminkningar eller tema sminkningar! Min favorit var helt klart sminkningarna hon skapade för naturfenomen (var det så temaveckan hette?)
det jag gillar med linda är dom fina rena linjerna och förmågan att skapa fantastiska kombinationer med färger!
måste erkänna att Linda är den personen som påverkar mig mest i det hon bloggar om! Skriver Linda en recension om någon bra produkt så köper jag den nästan alltid!


Jag hoppas ni kikar in på tjejernas bloggar och njuter av deras hantverk! :)


Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag håller med dig - vilka fantastiska tjejer! Jag älskar alla härliga sminkbloggar och är så tacksam att ni tjejer vill dela med er av era kunskaper och upptäckter! Hejja er!

2009-06-24 @ 09:52:51
Postat av: Makeuponista

Alla ovanstående tjejer är underbar, och du också :)

2009-06-24 @ 09:53:41
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Stephy

svar: Ninni! vad roligt att du hinnar intressanta saker på våra bloggar! :) det är faktiskt jätte kul att dela med sig :)



Makeuponista! awww tack detsamma!

2009-06-24 @ 12:52:44
URL: http://stylebystephy.blogg.se/
Postat av: Emma

Hejsan hoppas du mår bra =D

Fin blogg <3 =)

2009-06-24 @ 17:35:55
URL: http://missadolfsson.blogg.se/
Postat av: Emma P

Tack så hemskt mycket söta rara Stephy, jag blev så himla glad när jag läste det här! Vill bara tillägga att jag tycker du är väldigt bra på att uppmuntra också, jag blir alltid glad av dina kommentarer!

Kram

2009-06-24 @ 18:05:19
Postat av: Stephy

svar:

emma!tack :)

Emma P! bara ärlig babe! vad roligt att jag kan göra dig glad :)))

2009-06-24 @ 18:44:08
URL: http://stylebystephy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin