hmmm



jag vet att det är jätte många som tycker man är löjlig för att man sörjer Michael Jacksons död.
men ärligt talat jag har växt upp med Michael jackson, han var en av mina största idoler när jag var liten. jag minns hur avundsjuk jag var på min syster som fick se honom live på Stadion i sthlm.
Och jag är fortfarande avundsjuk! Kan ni tänka er? att få se honom LIVE!
det var en helt enorm chock att en man som kändes odödlig för mig nu är död.

okej alla kan inte gilla MJ men att respektera oss som gör det kan jag ändå tycka är rimligt att kräva.
och nej min kära älskade Jennie jag startar inte krig med dig ;)

Faktum är att jag lixom många andra köper nu hans samlingskivor, några DVD:er samt lyssnar på honom på Spotify.
sedan jag fick reda på att han gått bort har jag haft som ett "soundtrack" i mitt huvud, Heal the world har oavbrutet spelats i mitt huvud.

Och ja för att måla upp mg själv som ännu nördigare för er som missat PRECIS hur nördig jag är.
så grät jag faktiskt igår när jag gjord en spotify lista över mina och babes, Michael jackson favoriter.
För att det berör mig. Jag är sån. jag är blödig, jag gråter lätt.

så till alla er som förlöjligar honom, nedvärderar och sparkar på en död människa.
I mina ögon kommer han alltid vara The King of Pop.
ALLTID!
och har man växt upp med en artist som jag har. där musiken alltid har spelat en stor roll, då inser man vilken förlust det är att han nu är död.

Och faktum är ni som kallar honom pedofil och wacko jacko, 
han blev aldrig fälld för något.
han blev anklagad.
det är två helt skilda saker.
Den som själv är utan skuld kastar den första stenen

Och faktum är att jag skiter i allt det där. jag vägrar fälla någon som inte blivit dömd. så funkar det inte i min värld. Jag tänker fortsätta beundra honom för den fantastiska musiken och dansen han berikade världen med!

Visste ni exempelvis att MTV inte ens visade musikvideor med mörkhyade människor? fram tills Michael Jackson? hans skivbolag sa "Vi tror på den här killen antingen visar ni hans videor eller så drar vi tillbaka alla våra artister"

så alla ni som är trött på att höra om en människa som dött, det är väl inte riktigt läge att visa så lite respekt när människan gått bort?

Michael Jackson - Childhood

Before you judge me, try hard to love me,
Look within your heart then ask,
Have you seen my Childhood?

People say I'm strange that way
'Cause I love such elementary things,
It's been my fate to compensate,
for the Childhood I've never known... 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Håller med dig till 100%

2009-07-02 @ 13:47:54
Postat av: Emma P

jag håller med dig Stephy, att sparka på en död människa är aldrig ett vackert drag. Jag har personligen aldrig varit något fan, men kan för den sakens skull uppskatta honom för det han har betytt för så många andra.

2009-07-02 @ 22:00:45
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Stephy

SVAR:

Jennie! skönt att höra! så jag inte är för knäpp!



Emma P! jag tycker det är vidrigt att dra en död människa i smutsen och försöka nedvärdera deras arbete! suck!

2009-07-02 @ 23:24:41
URL: http://stylebystephy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin