klantarsle nummer ett!

haha som jag klantade mig idag.
oj oj oj
största klantarslet jag kan komma på är jag *bockar och bugar*
lång historia men ska berätta :)

Petra ville bli permanentad, och vi hade lungt på morgonen, så jag rullade upp hela hennes hår (as fint btw) och sedan började jag hälla på permanentvätskan. jag använde två olika vätskor, en för känsligt hår och en för normalt.
vi använde en helt annan permanentvätska än den jag är van vid, så förpackningarna såg annorlunda ut m.m.
vi satte i värme i cirka 15 min och INGENTING hände. alltså ingenting. spikrakt.
så jag hälde på mer av vätskan för normalt hår och sen körde vi 5 min till, ingenting, inte ens en lock.
vi hade ont om tid så vi sköljer håret ändå och ska börja fixera.
DÅ inser jag. eller ja vi inser.
att istället för permanentvätska för normalt hår, har jag hällt på permanentvätska för känsligt hår, och när jag började använda den andra flaskan för normalt hår har jag glömt kolla vad som står på och har hällt på FIXERING. alltså  helt fel.
jag har med andra ord blandat permanentvätska med fixering och satt i värme.
super.
det är katafstrof, håret kunde gått av eller vad som helst.
som tur är så märktes ingenting på petras hår.
det var lika rakt och lika glansigt som vanligt.

så kom ihåg att läsa på flaskorna mina vänner,

och till Wella.
VAFAN??? gör inte permanentvätskan och fixeringen i samma förpackningar? gör skillnad på dom så man kan SE skillnad på  dom. fyfan!

Kommentarer
Postat av: Emma P

Oj, det kunde nog gått illa (säger jag som kan absolut noll om permanent). tur att petras hår klarade den lilla specialbehandlingen:)

2009-01-23 @ 01:06:50
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha, vågar man gå till dig? Skojar bara ^^ :)

2009-01-24 @ 10:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin