Kärleken

Det är fan tragiskt
tragiskt att du gör mig så hel
att du får mig att vilja klättra på väggarna.
alla fördelarna med att du är iväg, dom känns så små just nu.

normalt sett brukar vi slåss om vilka program som ska ses på tv:n
vilken mat vi ska äta på kvällen
hur mycket vi ska kela eller inte kela
vem som ska diska
vem som ska ner i tvättstugan och soretera/tvätta/vika/ta upp tvätt.
Tjaffsa om dom mest onödiga sakerna.

ja för det är det dom är
onödiga

för jag har insett
att utan dig är mat inte lika gott.
det spelar inte så stor roll vad jag äter, om jag inte delar upplevelsen med dig.
programmen på tv känns inte alls lika viktiga.
ingenting känns lika viktigt.

det är du som gör sakerna roligt.
det är du som bidrar så mycket i mitt liv.

jag tittade på kanal8 idag, när dom hyllade att barack obama ska bli president.
och såg en sak som jag ville berätta för dig.
precis bakom barack obama, satt en liten flicka och SOV.
HUR KUL ÄR INTE DET?
en av historiens största dagar, och flickan är med, och hon SOVER.

men du var inte där.
och jag fnissade för mig själv.
och påminner mig själv att berätta för dig imorgon.
så jag får se dig le.
för du är så fin när du ler.

du är alltid så fin.
när du sover, när du vaknar, när du tittar på mig och alltid alltid får mig att känna mig fin.

när du inte är här, känner jag mig som en uppblåst flodhäst som inte ens är värd att titta på.
när du är hemma är det som att du strör något magiskt pulver över mig som får mig att tänka
jag duger.

jag behöver dig.
trots all skit vi gått igenom
trots hur ont det ibland gör.
men du är så  bra på så många sätt.
på alla sätt.
du är så riktig.
så ärlig, så fin, så omtänksam och så otroligt otroligt otroligt underbar.

fan vad jag vill hylla dig.
för att du gör mitt liv värt att leva!!!
för att utan dig är allting så mycker mindre betydelsefullt.

om jag känner såhär när du varit iväg i fem dagar.
hur fan ska jag känna när du åker till Afghanistan i 6 månader,
om du åker.
jag kommer aldrig hindra dig att göra något i ditt liv.
jag kommer alltid stötta dig hur ont det än gör i mig.
och jag kommer alltid vänta på dig.

för du är min prins.
kungen i mitt rike.
DU gör mig hel.

och DU gör mig till den personen jag är idag.
så tack TACK! Tolga Mol för att du är en FANTASTISK person.

om jag skulle dö imorgon, skulle jag åtminstone veta hur det känns att vara älskad
på riktigt.

"The greatest thing you ever learn is JUST to love, and be loved in return"

Kommentarer
Postat av: missy

otroligt vackert skrivet :)

2009-01-19 @ 09:54:43
URL: http://missy.blogg.se/
Postat av: Jennie

Nu är jag i för sej blödig som ett as ikväll, och lipar för ingenting. Men jättefint skrivit babe :)

2009-01-19 @ 19:57:44
URL: http://thestoryofjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin