Fortsättning, Googlade mig själv

Fick en ny kommentar på mitt inlägg av en annan Frida (utgår jag ifrån)
Och måste säga att hon verkligen fick fram precis det jag menar!
Varför ska det alltid vara en sån konkurrens? varför ska tjejer aldrig kunna unna varandra lite framgång?

Jag gör det bästa jag kan, alltid.
I allt jag gör, jag släpper aldrig iväg en kund som jag inte är nöjd med, jag böjer mig bakåt för att alla mina kunder ska vara nöjda med allt jag gör.
För dom är mina vandrande reklampelare.
Och det är så jag behandlar dom.

Jag vet en hel del tjejer i denna staden som har extremt mycket kompetens, som besitter otroliga talanger, som är otroligt duktiga, utbildade eller icke utbildade.
Jag har aldrig förstått varför man ska trycka ner andra.

Men kan säga att jag stött på det en hel del gånger.
Jag har fått höra att jag är både det ena och det andra, blivit hatad av människor som jag inte ens känner.
Och det tycker jag inte är ok.
Jag gör verkligen mitt bästa, jag håller mig till mig själv, umgås med mina vänner, säger vad jag tycker och tänker. Försöker att inte trampa någon på tårna, men ibland lyckas man tydligen ändå.

Om vi bara kunde försöka hjälpa varandra och låta folk ha sin framgång så vore världen en bättre plats.
Och som jag sagt innan, vi väljer alla själva vilken typ av människa vi vill vara.

Så det är kanske dags att ta reda på det.
Vill du vara Kissie typen, som trampar över lik för att komma frammåt.
Eller vill du vara en snäll person som blir ihågkommen som en fantastisk människa som nådde dit hon ville med vänlighet?
Jag väljer det sistnämda.
Det betyder dock inte att jag låter folk trampa på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin