Lite mer hårtips!


Hår och make : Jag :)
Modell Carolina
Fotograf: Andereas

Det är faktiskt riktigt roligt att skriva om det jag kan bäst - Hår!
så om ni har frågor snälla ös på lite så jag har något att skriva om ;)

Kom på en sak som kanske inte överdrivet många vet, som jag inte visste förrens jag själv blev frisör.

När man tvättar håret så ska man använda LITE schampo, TVÅ gånger!
Tar man en liten klick schampo första gången och masserar så kommer det inte löddra speciellt mycket, det beror på att när schampot löddrar har man antingen använt för mycket eller så är håret rent!
Den första schampo klicken tar bort produkter ur håret, andra gången du tar i schampo kommer det löddra mer och då blir håret rent på djupet!

Då håller man håret renare längre!

Visste ni förresten att om man masserar hårbottnen ökar blodcirkulationen och hårsäckarna stimuleras! detta gör att håret kan växa bättre!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Tycker du är superduktig på både hår och smink! Jag skulle vilja att du skrev lite om bra produkter när man vill ha glansigt hår. Jag brukar färga över mina grå hår och precis efter färgning har håret en jättefin glans som sedan mattas av rätt snabbt. Jag skulle vilja ha nån spray eller dylikt som inte gör håret fett utan bara ger glans. Kom gärna med lite tips både vad gäller billigare och dyrare produkter för lite valmöjlighet. Tack på förhand! :-)

2009-08-15 @ 13:50:01
Postat av: uppsala

hejhej! Hittade din blogg idag, helt fantastisk. Hehe hörde att du var bra på hår, och om du inte har för mycket att göra så skulle jag gärna vilja ha ett svar på detta : Jag har i fem\sex år blekt mitt hår blont, har från början tjockt och bra hår. Så det är inte allt för tunnt och inte så skadat heller tycker jag och många som påpekar det att jag har jättefint hår för att va så blond (platinablond) . Men jag försöker ju tahandom mitt hår, men kanske har missat något. Så har du nå tips, allmänt för blondiner.

Har typ "budget" produkter. Schampoo &balsam från björn axén och inpackning ifrån loreal. Varken plattar, lockar eller stylar mitt hår nu förtiden.

Det enda är att jag tycker jag tappar mycket hår, fast tror endå inte jag gör det =O Hoppas på lite respons nu, HA DET BRAAA!

2009-08-15 @ 23:49:51
URL: http://djungelbullen.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin