Ordbajsa bra eller dåligt?

Tiden går så sjukt snabbt, redan tisdag, och imorgon onsdag så har halva veckan gått!

men tro inte att det blir någon vila inte, i helgen är det full rulle, nästa helg fyller jag år och ska ha ett litet partaj hemma, om någon inte blivit bjuden så sorry, du är välkommen om vi är vänner :)

Kan inte släppa hur puckad jag är ibland, om det är något jag är mästare på så är det fan att ordbajsa! Vilket innebär att jag slänger ur mig saker som jag inte borde.
Knäppt är vad det är, vet inte hur många gånger jag sagt saker som jag tänker två sekunder senare, varför i helvete sa jag det där???
Både på fyllan och i  nyktert tillstånd händer det att orden bara slinker ur mig. I'm a bad person!

Måste verkligen skärpa mig.

Något som stör mig oerhört är att folk säger "jag ska säga sanningen". sen säger dom hälften av vad sanningen är, den sanningen som passar dom bäst. och låter folk tro saker som inte är sant. hur kan man säga jag ska säga sanningen och sedan undanhålla 50% av sanningen för att den ska passa en själv bäst?

Har man gjort något, typ som jag ordbajsat så får man fan stå för det med. Min söndag blev total förstörd för att jag slängde ur mig dumheter i lördags, men vafan det fick jag ju ta för att jag sa saker som var totalt onödiga.

Snart dags för jobbet igen, förstår inte hur jag kan vara så trött??? helt sjukt, har massor med jobb idag, två klippningar, en hårförlängning och en färg och klipp. blir en lång men rolig dag :)

Min mage är arg på mig idag, är iof jävligt van, men börjar bli trött på det. Måste söka IGEN för miljonte gången för att dom ska ta tusen prover och säga neeej det är inget fel på din mage.
Nej viiiiisst bara att den är helt ur balans varje eviga dag. Sen slänger dom på en att jag har IBS, vilket är ett samlingsnamn för "vi har egentligen inte en aning" och detta är efter alla jobbiga undersökningar.
För finns det något bekvämt och enkelt sätt att undersöka magen?
Jag kan säga som det är, nej det finns det inte. Jag har varit under utredning i cirka 10 år med min mage. för att jag har ont, mår illa, dålig i magen, uppblåst, kan inte äta lactos, osv osv. Totalt ointressant för er kan jag tänka mig, men min blogg så nu tänker jag skriva av mig.
Tydligen är IBS (vi har inte en jävla aning egentligen) sjukt vanligt, är många som lider av det, och det finns alltså INGET dom kan göra.
Jag har fått en medicin, den hjälpte till en början, men nu efter ett år börjar den ge vika. klart. kroppen blir ju imun. i alla fall min verkar det som.
Jag är bara 23 år gammal och känner mig fången i min egen kropp. Hur ovanligt är det inte att jag orkar vara med och festa? Att gå ut på Harrys har jag inte gjort på ett år. för att jag orkar inte. jag orkar inte med paniken över att ständigt ha ont/vara dålig/ vara uppkörd och uppblåst i magen.
När jag väl fick diagnosen (för 3 år sedan) så  tänkte jag ÄNTLIGEN. men det är ju det som är problemet berättar läkaren sedan, du har IBS men det finns tyvärr ingen medicin, du får lära dig att leva med det.
Finns det någon människa som kan leva med att vara konstant magsjuk? för så är det för mig.

nej nu ska jag sluta klaga och gå och försöka göra mig i ordning för jobbet!

ha en super bra dag! :)

Kommentarer
Postat av: Dewdrops

nu vet inte jag vilka tester du gjort, men kan det kanske vara gluten? det är ju tyvärr vanligt nu för tiden och många läkare glömmer bort sådana saker, tyvärr :/

2008-09-09 @ 11:43:47
URL: http://dewdrops.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin