återkommande ämne?

det verkar vara ett återkommande ämne att man inte kan göra alla nöjda.

jag har en kund som är förståndshandikappad, eller ja hon är super go men är ungefär som en 5 åring.
så det blir mycket upprepningar och verkligen kolla att hon är nöjd

slingade henne i somras, hon var super nöjd, en vecka senare vill hon färga håret mörkt
och jag vill absolut att hon ska lägga pengar i onödan osv. så jag tyckte hon kunde vänta lite eftersom hon precis slingat håret.
en vecka senare kommer hon in och frågar om hon har med sig färgen själv om jag sätter i den gratis.
jag förklarade att så var inte fallet.
någon hade hjälpt henne sen i alla fall för såg henne senare på stan och då var hon mörk.

igår klippte jag henne, och hon sa massor av gånger att hon var nöjd.
idag kom hon in och ville klippa mer
då får man ha i åtanke att hon har kort hår och att klippa mer innebär typ att snagga henne.
jag förklarade att jag inte hann idag.

senare får jag ett samtal från hennes gruppboende,
som sa att hon blivit olycklig för att jag klippt för lite.

jisses var tvungen att ringa min praktikant lisa som var där igår,
och hon höll med jag hade frågat flera gånger om det var lagom och kunden sa ja ja ja.

men så är livet som frisör
betydligt mindre glamouröst än vad jag trodde från början.

suck börjar bli sjuk med och känner mig helt febrig.

ta mig några timmar bort till varmare länder?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blog Widget by LinkWithin